Blog

  • Bolle O. Det 29. bogstav i alfabetet
    Vi har skabt den fællesskabs-skabende event VÅRES – et mini-folke-møde-talk-arrangement i Randers Festuge. Lixen var et par promiller højere end i ølteltene (ikke et ondt ord om dem) og masser af dejlige borgere kunne blandt andet opleve Sven Brinkmann, Glenn Bech og Christian Degn sætte kærligt spot på værdien af fællesskaber. I forbindelse med udvikling af koncept og design udviklede vi i samarbejde med designbureauet Little Mighty “Bolle O’et” – så vi Kronjyder nu endelig kan stave som vi taler, når vi siger “Har du fået en sård skjårde Tårben?”.
  • Folkehilsen til Jørgen Leth
    Jørgen Leth’s Æresløb 2024 blev det absolut sidste løb nogensinde på hæderkronede Aarhus Cyklebane. Den skal nemlig rives ned! I forbindelse med løbet skabte vi i Cikkel Copenhagen en folkehilsen til Jørgen Leth. Cykel- og Leth fans var blevet inviteret til at skrive, hvad Jørgen Leth har betydet for dem igennem årene. De mange hundrede hilsner gav vi til forfatter og cykelentusiast Bastian Emil Goldschmidt, der skrev det hele sammen til en folkehilsen. Det blev til en rørende og poetisk film, der blev afspillet for Jørgen Leth på løbsdagen på cykelbanen – stedet hvor Leth’s kærlighed til cykelsporten blev vakt.  
  • STARK x SMUKFEST ’24
    STARK ønskede at markere sit partnerskab med Smukfest. Men da publikum jo ikke just kommer for at høre om brædder, søm og skruer under festivalen, fokuserede vi i stedet på at hylde håndværkerne og frivillige, der i ugevis inden festivalstart bygger ALT på festivalpladsen. Kampagnen fremhævede godt håndværk, bæredygtighed og fællesskab og vi ændrede STARK’s sloganet fra “Sammen bygger vi professionelt” til “Sammen bygger vi stemningen.” Vi producerede en række SoMe film, landingpage mv – og for at skabe lidt ekstra opmærksomhed inviterede vi manden bag Danmarks største YouTube Benjamin Hav på en tur i bøgeskoven før festivalen. Samtlige 17.000 frivillige blev desuden inviteret til at bidrage til at dekorere ”Wall of Smuk Crew” – en hyldest til frivillighed og fællesskab.
  • Espresso House
    Espresso House er med sine 7000 medarbejdere og over 500 coffee shops fordelt i fem lande nordens største kæde af kaffebarer. Med afsæt i workshops med Marketing og HR-ledelse fik Feldskov & Juul i samarbejde med Jon Goldtsche den spændende opgave at udvikle Espresso Houses Employer Branding koncept, der skal styrke rekruttering, fastholdelse og udvikling af kædens medarbejdere. Vi har designet og afviklet en lang række interviews med ledelse og medarbejdere i Skandinavien og på baggrund af disse skabt kædens nye Employer Value Proposition: Brew Your Future. Vi har udarbejdet en ny kernefortælling, værdibaserede fokuspunkter og ikke mindst det kreative kommunikations- og kampagnekoncept, der skal sikre opmærksomhed og engagement i det daglige. Espresso House In-House har stået for eksekvering af koncept.
  • Mere End Middel
    Sammen med designer Kasper Lægård, der driver designbureauet Little Mighty, har vi grundlagt Kontorhotellet Mere End Middel. Ønsket har været at skabe et kreativt, produktivt og inspirerende arbejdsfællesskab for ligesindede. Vi har gjort os umage og har indrettet med genbrug og upcycling ud fra devisen: Fra småt brændbart til smukt brugbart. Kig forbi!
  • Kreative workshops/keynotes
    Vi har stor erfaring med at planlægge, facilitere og samle op på kreative workshops med afsæt i ”Design Sprint” metoden. Vi har udviklet et format, der på rekordtid kan hjælpe med at generere MANGE ideer og ikke mindst få dem til at blive til noget. Har erfaring med at køre skræddersyede workshops med alt fra 2 til 220 (ja der står tohundredetyve) deltagere. Har faciliteret workshops for en bred vifte af vidt forskellige virksomheder og organisationer som f.eks: Altibox, Aarhus Kommune Center for Innovation, Billund Kommune, BDO, Business Randers, Co3, Dansk Kyst & Naturturisme, Destination Vesterhavet, Espresso House, FSC, Holion, Hotel Randers, Jalabert TV, Knowledge Cotton Apparel, Krifa, LEGO, Middelfart Sparekasse, Nybolig, Obton, Obton HR, Operaen, Randers FC, Randers Kommune, Sønderborg Kommune, STARK, Viborg Kommune, VillaVilla m.fl
  • LGBT+ Rights Russia, FIFA World Cup 2018
    Er i disse tider særligt stolt over at have arbejdet med ide- og koncept, event, fundraising og aktivisme i Moskva til støtte for russiske LGBT+ aktivister i forbindelse med FIFA World Cup i Rusland. Eksekveret i godt samarbejde med Envision.
  • OK Benzin: ”Der kommer spyd!”
    Da jeg for mere end 10 år var med til at ”vinde” budgettet for OK Benzin sammen med gode kolleger fra Uncle Grey havde ingen forstillet sig at ”Der kommer spyd” filmen ville markere starten på et af de længst kørende koncepter i Dansk reklame. Her i 2024 er konceptet still going strong – og en lang række dygtige kreative fra forskellige bureauer har været heldige at kunne bidrage med god spas igennem årene. Jeg er stolt over at ha’ skudt det hele i gang med en ide om et ”spyd i rumpetten”. Godt købt af OK, der i dag er landets største benzinselskab. Branchebladet Markedsføring har sat filmen på listen over de 30 kampagner folk kan stemme på for at kåre, hvad de kalder “Historiens bedste kampagne”. Det er altså højpoleret reklamearvesølv filmen mænger sig med – f.eks “Polle fra Snave”, “Harry & Bahnsen”, “Kaj & Bøje”, “Det ta’r kun 5 minutter” og den slags guf for kendere.
  • Amnesty International
    Jeg elsker fodbold. Og jeg synes det var noget gøgl af FIFA at lægge slutrunden i Qatar. Det markerede Jon Goldtsche og jeg med en kampagne for Amnesty International til støtte for menneskerettigheder i ørkenstaten. Stolt over aktivering op til landskamp i Parken + to shortlister ved Creative Circle Awards for kampagnen.
  • FANT
    FANT står for ”For A New Tomorrow” og er en NGO, der på 10. år arbejder for at hjælpe børn og unge til bedre livsvilkår i Sierra Leone igennem sport. Jeg har den ære at sidde i bestyrelsen og haft mulighed for at bidrage til forskellige kommunikationsprojekter – bla en dokumentarfilm til fordel for Flying Stars Amputees. Et fodboldhold, hvor markspillere har ét ben og målmænd kun én arm eller ingen hænder. Glæden ved sport og stoltheden over at være et hold er ikke amputeret. Tværtimod!