- En fornøjelse at skabe ideer i rammer.. vi selv har skabt.
Hos Feldskov & Juul er vi glade for, at vi sammen med designer Kasper Lægård fra Little Mighty har kunnet skabe og nu drive kontorfællesskabet MERE END MIDDEL. Vi har knoklet og slæbt. Og forvandlet ét stort tomt lokale til lige præcis det hyggelige, kreative workspace, vi selv nyder at møde ind på i det daglige. Indrettet udelukkende med re- og upcycling og fra day-one befolket med seje, selvstændige og kreative godtfolk, der også arbejder med film, design og arkitektur. Du kan leje et mødelokale, hvis du er i 8900 og har brug for et godt lokale til max 8 personer. Og du er altid velkommen til at kigge forbi til en knaldtår!
DYRK GLÆDENEn fornøjelse at få lov til at bidrage til udviklingen af SPORT 24’s brandkampagne, der sætter spot på de 5 S’er: Sport, sundhed, samvær, sjov og…salg. Kampagnen involverer seje SPORT 24 medarbejdere for at sætte en tyk streg under at de allermest SEJE i SPORT 24’s optik faktisk er alle de gode mennesker, der dagligt trodser vind, vejr og “gider ikke” og kommer op af sofaen og får rørt sig. Filmen er instrueret af oscarnominerede instruktør Lasse Noer og lavet i samarbejde med Jalabert TV.
“Det’ du sikkert pisse ligeglad med…”VIBORG ER FEDT, NÅR DU ER 17.000 ÅR GAMMEL– MEN OGSÅ FEDT NÅR DU IKKE ER!Feldskov & Juul blev valgt til at udvikle et kreativt koncept og en kampagne for KarriereBy Viborg/Viborg Kommune, der taler til, med og for målgruppen af kommende studerende – der nok ikke lige har – iøvrigt, skønne skønne – Dollerup Bakker i tankerne. Vi har i samarbejde med Jalabert Production + instruktør Kasper Møller Rask blandt andet skabt en film, der giver unge en rolig pause i doom-scrollingen OG samtidg tør bryde med formlen for, hvordan man normalt taler til de unge i denne type uddannelseses- og rekrutteringskommunikation.
Bolle O. Det 29. bogstav i alfabetetVi har skabt den fællesskabs-skabende event VÅRES – et mini-folke-møde-talk-arrangement i Randers Festuge. Lixen var et par promiller højere end i ølteltene (ikke et ondt ord om dem) og masser af dejlige borgere kunne blandt andet opleve Sven Brinkmann, Glenn Bech og Christian Degn sætte kærligt spot på værdien af fællesskaber. I forbindelse med udvikling af koncept og design udviklede vi i samarbejde med designbureauet Little Mighty “Bolle O’et” – så vi Kronjyder nu endelig kan stave som vi taler, når vi siger “Har du fået en sård skjårde Tårben?”.
Folkehilsen til Jørgen LethJørgen Leth’s Æresløb 2024 blev det absolut sidste løb nogensinde på hæderkronede Aarhus Cyklebane. Den skal nemlig rives ned! I forbindelse med løbet skabte vi i Cikkel Copenhagen en folkehilsen til Jørgen Leth. Cykel- og Leth fans var blevet inviteret til at skrive, hvad Jørgen Leth har betydet for dem igennem årene. De mange hundrede hilsner gav vi til forfatter og cykelentusiast Bastian Emil Goldschmidt, der skrev det hele sammen til en folkehilsen. Det blev til en rørende og poetisk film, der blev afspillet for Jørgen Leth på løbsdagen på cykelbanen – stedet hvor Leth’s kærlighed til cykelsporten blev vakt.
STARK x SMUKFEST ’24STARK ønskede at markere sit partnerskab med Smukfest. Men da publikum jo ikke just kommer for at høre om brædder, søm og skruer under festivalen, fokuserede vi i stedet på at hylde håndværkerne og frivillige, der i ugevis inden festivalstart bygger ALT på festivalpladsen. Kampagnen fremhævede godt håndværk, bæredygtighed og fællesskab og vi ændrede STARK’s sloganet fra “Sammen bygger vi professionelt” til “Sammen bygger vi stemningen.” Vi producerede en række SoMe film, landingpage mv – og for at skabe lidt ekstra opmærksomhed inviterede vi manden bag Danmarks største YouTube Benjamin Hav på en tur i bøgeskoven før festivalen. Samtlige 17.000 frivillige blev desuden inviteret til at bidrage til at dekorere ”Wall of Smuk Crew” – en hyldest til frivillighed og fællesskab.
Espresso HouseEspresso House er med sine 7000 medarbejdere og over 500 coffee shops fordelt i fem lande nordens største kæde af kaffebarer. Med afsæt i workshops med Marketing og HR-ledelse fik Feldskov & Juul i samarbejde med Jon Goldtsche den spændende opgave at udvikle Espresso Houses Employer Branding koncept, der skal styrke rekruttering, fastholdelse og udvikling af kædens medarbejdere. Vi har designet og afviklet en lang række interviews med ledelse og medarbejdere i Skandinavien og på baggrund af disse skabt kædens nye Employer Value Proposition: Brew Your Future. Vi har udarbejdet en ny kernefortælling, værdibaserede fokuspunkter og ikke mindst det kreative kommunikations- og kampagnekoncept, der skal sikre opmærksomhed og engagement i det daglige. Espresso House In-House har stået for eksekvering af koncept.
Kreative workshops/keynotesVi har stor erfaring med at planlægge, facilitere og samle op på kreative workshops med afsæt i ”Design Sprint” metoden. Vi har udviklet et format, der på rekordtid kan hjælpe med at generere MANGE ideer og ikke mindst få dem til at blive til noget. Har erfaring med at køre skræddersyede workshops med alt fra 2 til 220 (ja der står tohundredetyve) deltagere. Har faciliteret workshops for en bred vifte af vidt forskellige virksomheder og organisationer som f.eks: Altibox, Aarhus Kommune Center for Innovation, Billund Kommune, BDO, Business Randers, Co3, Dansk Kyst & Naturturisme, Destination Vesterhavet, Espresso House, FSC, Holion, Hotel Randers, Jalabert TV, Knowledge Cotton Apparel, Krifa, LEGO, Middelfart Sparekasse, Nybolig, Obton, Obton HR, Operaen, Randers FC, Randers Kommune, Sønderborg Kommune, STARK, Viborg Kommune, VillaVilla m.fl
LGBT+ Rights Russia, FIFA World Cup 2018Er i disse tider særligt stolt over at have arbejdet med ide- og koncept, event, fundraising og aktivisme i Moskva til støtte for russiske LGBT+ aktivister i forbindelse med FIFA World Cup i Rusland. Eksekveret i godt samarbejde med Envision.
OK Benzin: ”Der kommer spyd!”Da jeg for mere end 10 år var med til at ”vinde” budgettet for OK Benzin sammen med gode kolleger fra Uncle Grey havde ingen forstillet sig at ”Der kommer spyd” filmen ville markere starten på et af de længst kørende koncepter i Dansk reklame. Her i 2024 er konceptet still going strong – og en lang række dygtige kreative fra forskellige bureauer har været heldige at kunne bidrage med god spas igennem årene. Jeg er stolt over at ha’ skudt det hele i gang med en ide om et ”spyd i rumpetten”. Godt købt af OK, der i dag er landets største benzinselskab. Branchebladet Markedsføring har sat filmen på listen over de 30 kampagner folk kan stemme på for at kåre, hvad de kalder “Historiens bedste kampagne”. Det er altså højpoleret reklamearvesølv filmen mænger sig med – f.eks “Polle fra Snave”, “Harry & Bahnsen”, “Kaj & Bøje”, “Det ta’r kun 5 minutter” og den slags guf for kendere.