poRtfolio

Erfaring er guld værd

Feldskov & Juul har et telefonbogtykt bagkatalog af kampagner og projekter udviklet for og med ambitiøse brands og dygtige mennesker. Vi har samlet lidt af det, der er klemt ud af hoved, fingerspidser og gode samarbejder de seneste år. Kontakt os gerne, hvis der er projekter, du måske synes det kunne være interessant at se eller høre mere om.

Aktuelle opdateringer om Feldskov & Juul projekter og where abouts findes på LinkedIn:

Bolle O. Det 29. bogstav i alfabetet

Vi har skabt den fællesskabs-skabende event VÅRES – et mini-folke-møde-talk-arrangement i Randers Festuge. Lixen var et par promiller højere end i ølteltene (ikke et ondt ord om dem) og masser af dejlige borgere kunne blandt andet opleve Sven Brinkmann, Glenn Bech og Christian Degn sætte kærligt spot på værdien af fællesskaber. I forbindelse med udvikling af koncept og design udviklede vi i samarbejde med designbureauet Little Mighty “Bolle O’et” – så vi Kronjyder nu endelig kan stave som vi taler, når vi siger “Har du fået en sård skjårde Tårben?”.

Folkehilsen til Jørgen Leth

Jørgen Leth’s Æresløb 2024 blev det absolut sidste løb nogensinde på hæderkronede Aarhus Cyklebane. Den skal nemlig rives ned! I forbindelse med løbet skabte vi i Cikkel Copenhagen en folkehilsen til Jørgen Leth. Cykel- og Leth fans var blevet inviteret til at skrive, hvad Jørgen Leth har betydet for dem igennem årene. De mange hundrede hilsner gav vi til forfatter og cykelentusiast Bastian Emil Goldschmidt, der skrev det hele sammen til en folkehilsen. Det blev til en rørende og poetisk film, der blev afspillet for Jørgen Leth på løbsdagen på cykelbanen – stedet hvor Leth’s kærlighed til cykelsporten blev vakt.  

STARK x SMUKFEST ’24

STARK ønskede at markere sit partnerskab med Smukfest. Men da publikum jo ikke just kommer for at høre om brædder, søm og skruer under festivalen, fokuserede vi i stedet på at hylde håndværkerne og frivillige, der i ugevis inden festivalstart bygger ALT på festivalpladsen. Kampagnen fremhævede godt håndværk, bæredygtighed og fællesskab og vi ændrede STARK’s sloganet fra “Sammen bygger vi professionelt” til “Sammen bygger vi stemningen.” Vi producerede en række SoMe film, landingpage mv – og for at skabe lidt ekstra opmærksomhed inviterede vi manden bag Danmarks største YouTube Benjamin Hav på en tur i bøgeskoven før festivalen.

Samtlige 17.000 frivillige blev desuden inviteret til at bidrage til at dekorere ”Wall of Smuk Crew” – en hyldest til frivillighed og fællesskab.

Espresso House

Espresso House er med sine 7000 medarbejdere og over 500 coffee shops fordelt i fem lande nordens største kæde af kaffebarer. Med afsæt i workshops med Marketing og HR-ledelse fik Feldskov & Juul i samarbejde med Jon Goldtsche den spændende opgave at udvikle Espresso Houses Employer Branding koncept, der skal styrke rekruttering, fastholdelse og udvikling af kædens medarbejdere. Vi har designet og afviklet en lang række interviews med ledelse og medarbejdere i Skandinavien og på baggrund af disse skabt kædens nye Employer Value Proposition: Brew Your Future. Vi har udarbejdet en ny kernefortælling, værdibaserede fokuspunkter og ikke mindst det kreative kommunikations- og kampagnekoncept, der skal sikre opmærksomhed og engagement i det daglige. Espresso House In-House har stået for eksekvering af koncept.

Mere End Middel

Sammen med designer Kasper Lægård, der driver designbureauet Little Mighty, har vi grundlagt Kontorhotellet Mere End Middel. Ønsket har været at skabe et kreativt, produktivt og inspirerende arbejdsfællesskab for ligesindede. Vi har gjort os umage og har indrettet med genbrug og upcycling ud fra devisen: Fra småt brændbart til smukt brugbart. Kig forbi!

Kreative workshops/keynotes

Vi har stor erfaring med at planlægge, facilitere og samle op på kreative workshops med afsæt i ”Design Sprint” metoden. Vi har udviklet et format, der på rekordtid kan hjælpe med at generere MANGE ideer og ikke mindst få dem til at blive til noget. Har erfaring med at køre skræddersyede workshops med alt fra 2 til 220 (ja der står tohundredetyve) deltagere. Har faciliteret workshops for en bred vifte af vidt forskellige virksomheder og organisationer som f.eks:

Altibox, Aarhus Kommune Center for Innovation, Billund Kommune, BDO, Business Randers, Co3, Dansk Kyst & Naturturisme, Destination Vesterhavet, Espresso House, FSC, Holion, Hotel Randers, Jalabert TV, Knowledge Cotton Apparel, Krifa, LEGO, Middelfart Sparekasse, Nybolig, Obton, Obton HR, Operaen, Randers FC, Randers Kommune, Sønderborg Kommune, STARK, Viborg Kommune, VillaVilla m.fl

LGBT+ Rights Russia, FIFA World Cup 2018

Er i disse tider særligt stolt over at have arbejdet med ide- og koncept, event, fundraising og aktivisme i Moskva til støtte for russiske LGBT+ aktivister i forbindelse med FIFA World Cup i Rusland. Eksekveret i godt samarbejde med Envision.

OK Benzin: ”Der kommer spyd!”

Da jeg for mere end 10 år var med til at ”vinde” budgettet for OK Benzin sammen med gode kolleger fra Uncle Grey havde ingen forstillet sig at ”Der kommer spyd” filmen ville markere starten på et af de længst kørende koncepter i Dansk reklame. Her i 2024 er konceptet still going strong – og en lang række dygtige kreative fra forskellige bureauer har været heldige at kunne bidrage med god spas igennem årene. Jeg er stolt over at ha’ skudt det hele i gang med en ide om et ”spyd i rumpetten”. Godt købt af OK, der i dag er landets største benzinselskab. Branchebladet Markedsføring har sat filmen på listen over de 30 kampagner folk kan stemme på for at kåre, hvad de kalder “Historiens bedste kampagne”. Det er altså højpoleret reklamearvesølv filmen mænger sig med – f.eks “Polle fra Snave”, “Harry & Bahnsen”, “Kaj & Bøje”, “Det ta’r kun 5 minutter” og den slags guf for kendere.

Amnesty International

Jeg elsker fodbold. Og jeg synes det var noget gøgl af FIFA at lægge slutrunden i Qatar. Det markerede Jon Goldtsche og jeg med en kampagne for Amnesty International til støtte for menneskerettigheder i ørkenstaten. Stolt over aktivering op til landskamp i Parken + to shortlister ved Creative Circle Awards for kampagnen.

FANT

FANT står for ”For A New Tomorrow” og er en NGO, der på 10. år arbejder for at hjælpe børn og unge til bedre livsvilkår i Sierra Leone igennem sport. Jeg har den ære at sidde i bestyrelsen og haft mulighed for at bidrage til forskellige kommunikationsprojekter – bla en dokumentarfilm til fordel for Flying Stars Amputees. Et fodboldhold, hvor markspillere har ét ben og målmænd kun én arm eller ingen hænder. Glæden ved sport og stoltheden over at være et hold er ikke amputeret. Tværtimod!

LykkeLiga, Verdens Største Landshold

Havde fornøjelsen at stå bag ide- og konceptudvikling omkring intet mindre end Verdens Største Landshold, hvor samtlige børn i LykkeLiga er på landsholdet. Konceptet voksede sig meget større end vi havde turdet håbe på og drømme om og de seje spillere fra LykkeLiga fik deres helt egen prime-time TV serie i to sæsoner på TV2.

LykkeLiga

Havde den kæmpe glæde at bidrage til udviklingen af sponsorkoncept for LykkeLiga. De skønneste ildsjæle, hvis hjerter banker for seje børn med udfordringer, der finder sportsglæde, sammenhold og stolthed via håndbold. Respekt til hele holdet og alle bag. Elsker det!!!

LEGO Classic, Creative Storytelling

LEGO Classic er fri kreativitet. Ingen byggevejledninger. Ingen manualer. Kun ideer, fri fantasi og uforfalsket begejstring. Har bidraget med Creative Direction, idé- og konceptudvikling til serien af film med fokus på verdens vigtigste råstof – børns kreativitet.

LEGO x Bugatti Chiron

Som Creative Director, Global Campaigns har jeg haft fornøjelsen at bidrage til ide-, konceptudvikling og creative direction på ”The Ultimate” konceptet sammen med Bugatti. LEGO designede ikke alene en 3599 klodsers model af Bugatti Chiron, men også en 1:1 scalamodel, der kan køre ved hjælp af 1500 LEGO Technic batterier. Jeg udviklede og producerede blandt andet en podcast-serie, så LEGO fans kan lytte på historien om LEGO og Bugatti design mens de bygger LEGO modellen. Og så fik jeg ikke mindst en uforglemmelig tur i passagersædet i den 16 cylindrede, 1500 HK voldsomme supersportsvogn. I podcasten kan vågne lyttere høre mig hvine som en bette knejt, der får en svingtur.

Cikkel Copenhagen, JØRGEN LETHgend

Som Dansk cykelfan er det en ære at få lov at arbejde sammen med selveste Hr. Jørgen Leth.

Har haft fornøjelsen at udvikle konceptet JØRGEN LETHgend, der hylder…legenden Leth. Samarbejdet gav mulighed for at interviewe Jørgen Leth og producere en række film med manden selv.

Cikkel Copenhagen

Der er ikke meget, der er så lærerigt som at bygge et brand fra scratch. Feldskov & Juul o.a er stolt over medejerskab af det cykel-inspirerede casual-wear brand Cikkel Copenhagen. Tjek cikkel.com og giv gerne feedback på designs, content og andet. Alt tages imod med kyshånd.

Middelfart Sparekasse

”TIL FÆLLES BEDSTE”. Sådan lyder Middelfart Sparekasses mission. Feldskov & Juul har bidraget til ide- og konceptudvikling omkring aktivering af sparekassens engagement i og støtte til projekt ”March Mod Ensomhed”. I forbindelse med projektet har vi udarbejdet en række SoMe film, der sætter spot på dette (desværre) aktuelle emne:

STARK/DBU: Udvikling af VM i MUR

”Hvad ville du bruge en halv time med Michael Laudrup til?”. ”Så vil jeg spille mur!”.

Sådan lød dialogen, der blev startskuddet til CSR samarbejdet mellem STARK og Ombold om udviklingen af spillet MUR. Feldskov&Juul har udviklet ide, koncept, manus og film der kombinerer STARKS landsholdsponsorat og støtte til hjemløselandsholdet.

STARK/DBU: Den store håndværkerslang Quiz

”Hvordan aktiverer vi vores landsholdssponsorat, når fans ikke må komme i parken på grund af corona?”. Sådan lød opgaven fra STARK, der førte til Feldskov & Juul’s udvikling af konceptet ”Den store håndværkerslang quiz”. Med Brian Lykke som central hovedrolle skrev og producerede vi omkring 20 film til SoMe, designede en ordbog over håndværkerslang og skabte aktiveringer i STARK butikker over hele landet.